baby, it´s cold outside


Yks jouluhullu täällä moi! 
Vihdoinkin ollaan päästy joulukuun puolelle ja saa ihan luvan kanssa laittaa kämpän täyteen jouluvaloja, luukuttaa Spotifyn joulusoittolistaa, paistaa torttuja vaikka iltapalaksi ja heittää joulutyynyt sohvan nurkkaan. Parasta. Mä oon koko marraskuun odottanut ihan malttamattomana milloin saa alkaa kunnolla laittaa kotia joulukuntoon mutta tuo toinen puolisko on jarrutellut mun menoa ja tehtiin diili, että ensimmäisen adventin jälkeen saa joulu tulla meidänkin kotiin! Monilla on ilmeisesti kuusikin jo laitettuna mutta siihen mä en oo saanut vielä poikaystävän suostumusta haha. :D Toisaalta, mun lapsuudessa kuusi laitettiin olkkarin nurkkaan vasta aattoaamuna ja koristeltiin joulupukin kuumanlinjan pyöriessä taustalla, joten hyvin jaksaa vielä odotella sen kanssa! Oon huomannut, että tässäkin asiassa on hyvin monenlaisia perinteitä eri perheissä, miten teillä on ollut tapana tehdä? Me saatiin äitin vanha valkoinen muovikuusi mutta en voinut kaupassa vastustaa tuota söpä pientä huonekuusta, joten se saa luvan olla meidän "oikea" kuusi tänä vuonna.
Tänä vuonna oon tehnyt yllättävänkin paljon lahjoja itse vaikka en niin alunperin suunnitellutkaan tekeväni. Musta niitä on ollut niin hauska näpertää ja jotenkin ihan huomaamatta on tullut uusia ideoita. Taitaa lahjastressi olla tämän vuoden osalta olla aika hyvin selätetty! Voisin tännekin laittaa vähän kuvia mun luomuksista jos vaikka tulis teillekin jotain uusia ideoita. Täytyy vaan ensin varmistaa ettei lahjan saajat eksy tänne lueskelemaan. ;) 
Kortteja en tänä vuonna ole tehnyt itse enkä oikeastaan meinannut lähettääkkään niitä kuin mummoille. Tykkään kuitenkin paketteihin laittaa mukaan pakettikortit ja nuo yllä näkyvät söpöläiset pääsevätkin varmaan paketteja koristamaan. Niin ja siitä päästäänkin mun lempiaiheeseen eli paketointiin! Tykkään panostaa kivoihin paketointitarvikkeisiin ihan synttärilahjoista joululahjoihin ja mun mielestä se on tavallaan osa sitä "elämystä" minkä lahjan saaja saa avatessaan lahjaansa. Mulla onkin vielä hakusessa tämän vuoden paketointitarvikkeet mutta idea on kyllä jo selvillä. Pinterest on tässäkin asiassa ihan paras paikka löytää inspiraatiota. Täytyykin lähteä lähipäivinä kaupoille pyörimään jos sattuisin löytämään etsimäni. 

Tästä aiheesta voisin kyllä höpöttää vaikka kuinka pitkän postauksen mutta säästetään jotain ensikerrallekin. ihanaa toista adventtia kaikille!

1 kommentti